torstai 3. tammikuuta 2013

2013 !














Hui. tää viikko on menny nii kiireellä että mitää uusivuosi postauksia yms en oo ehtiny tehdä, pahoittelut siitä, koska en oo ees koskenu tietokoneesee jouluaaton jälkeen!! Ensiks alottelen viime viikonsta, eli torstai aamuna herättyäni löysin viestin puhelimesta jossa kerrotiin että mut oli valittu Studio Eliten testikuvauksiin. Kaikki tämä lähti muutama viikko sitten Irc gallerista, kun mun kuvaan laitettiin viestiä, että voisin laittaa tälle valokuva studiolle yhteystiedot jos vaan mitenkää kiinnostaa koko kuvaus homma. Ajattelin eka että tää nyt on joku tyhmä juttu että mitä mä ny tollasee menisin ? enhä oon ees tarpeeks laiha tai mitenkää erityisen kaunis. Oman kokeilunhaluisen luonteen takia lähetin yhteystiedot samana päivänä kyseiselle studiolle ja viime torstaina mulle siis vastattiin. Kuvausaika mulle varattiin viime sunnuntaille ja lauantai aamuna lähettiinki Helsinkiä kohti. Sunnuntai aamuna kaiken tohinan jälkee saavuttii studiolle ja siellä oli muutamia muitaki tyttöjä ja mua jännitti ihan kamalasti koska en mä ollu ikinä ollu missään kuvauksissa, muutaku joskus kavereide kans kuvailtu huviksee ja nää tytöt olli ollu kuvauksissa ennenkin. Koko kuvaus juttu kesti ehkä 10minuuttia ja ajattelin että jännitys loppu siihen. Koska ei se niin kamalaa ollut, kuvaaja oli erittäin mukava ja ohjeita oli helppo ymmärtää. Kaiken kuvaus hössäkän jälkeen jäljellä oli haastattelu osuus. Olin edellisenä yönä mietiskellyt mitähän multa voitaisiin kysyä ja mietin valmiiks hyviä mutta helppoja vastauksia. Heti ensimmäisenä mut tuomittiin lyhyeksi että musta ei voi tulla mallia koska pituutta on vain 165cm. Sen jälkeen unohdin kaikki vastaukset mitä olin miettinyt ja mietin vain että enhän mä mikaan malli haluu olla, kuka niin on sanonut? Sen jälkeen sain kuulla että mallitoimistot hakevat pieniä, hoikkia ja vähemmän muodottomia ja ei pyöreitä tyttöjä. Olen siis aivan liian läski, hienoa. "Tuomion" jälkeen yritin vaan jatkaa hymyilemistä ja vastailla kaikkiin mahdollisiin kysymyksiin niin luontevasti kuin sillä hetkellä vaan pystyin, koska pään sisällä olin ihan paniikissa ja vilkuilin varmaanki ympärille kauhusta. Haastattelun päätyttyä kävelin käytävän päähän vessaan itkemään, koska en ollu ajatellu että se olis sellasta.Tiedän että tollaset kuvausjutut on tarkkoja ja otan välillä helposti itteeni, mutta luin aikasempien studion asiakkaiden kommentteja kivoista ja rennoista kuvauspäivistä ja ajattelin tietenki heti että se ois tosi kivaa. En haluu nyt mitenkää haukkua tätä valokuvaus studioo mutta mulle jäi mieleen vaa tylyjä ihmisiä, sekavuutta koska aikataulut olivat tosi myöhässä ja kukaan ei oikein tienny missä piti olla ja milloin ja musiikki vain soi. Noh olipahan taas yks uus kummaline kokemus ainaki !

Sitten kävin viimeviikolla myös pika shoppailemassa muutamia farkkuja koska mun vikatkin Dr. Denimit tekee tällähetkellä kuolemaa. Eli mustat jotka ostin syksyllä meni ihan pilalle enkä tiedä miks, koska ne on pesty iha oikein ja käytössä ei oo ollu mitää erikoista. Nyt kuolemaa tekee siis ne mun tumman siniset denimit jotka ostin alku talvesta jos oikein muistan ja neki pitää luultavasti heittää pian pois. Mutta cubuksesta löysin siis melkei yhtä mahtavat housut jotka on sit taas vaihteeks farkkua, tosin vähä ohuempaa farkkumateriaalia mutta ei taas sitte iha mitää sterchiä mitä dr dinimit on eikä sellasta tositosi paksua. Eli niitä ostinki sitte samasta mallista muutamat ja mukaan tuli taas muutama villapaita ja muita peruspaitoja :) Helsingistä tarttui myöhästynyt joululahja eli uus "rahapussi" mihin mahtuu myös puhelin ja sen saa oikeestaa pikkulaukkuna jokapaikkaan mukaan ja rakastuin siihe heti ku näin sen. Uuden vuoden vietin ihan kotosalla vaikka olinki muutaman tunnin kaverin kanssa, mutta kotiin päästyä ammuttiin vaan iha raketteja ja poltettii sädetikkuja ja katottiin jokunen leffa. Sitte nää loput päivät on menny iha kotona ku oon kattonu jotain elokuvia ja käyny muutamaan kertaa lenkillä yms. Viikonloppu suunnitelmia ei vielä oikeen ole muutaku että vuoden eka peli olis lauantai aamuna! Sitten vielä muistutan että jos omistat instagramin niin mut löytää sieltä kun etsitte sofjja ja sinne siis päivittelen kuvia enemmän. eipä sitte varmaankaan muuta :)

love, Sophia

6 kommenttia:

  1. Tää sun blogi on tosi kiva, vaik et kirjottelekkaa joka päivä. Mut sulta tulee sitte aina paljo juttuu, ku ehit kirjottaa. Mut tosi hienoo, jos joku tulee oikeesti kysyy, et haluuks lähtee mallintöihin mukaan. No mut saitpa ainaki yhen uuden lukijan lisää :)

    VastaaPoista
  2. Ite oon kuullu vaan huonoa koko laitoksesta.. Tää nyt varsinkin. Kyllä aikusen ihmisen täytyis ymmärtää mitä voi sanoa ja mitä ei. Jotain käytöstapoja. Eiköhän aluks olis voinu kysyä ootko suunnitellu mallinuraa ja silti olla kannustava. Sen puheet voit heti heittää roskakoriin, nainen saa näyttää naiselta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai. Mutta joo samaa mieltä tuosta mitä voi sanoa ja mitä ei. Mutta olipahan vähä erilainen kokemus :)

      Poista
  3. http://vennanblogi.blogspot.fi/2013/01/haaste.html

    Mulla olis sulle haaste tuolla! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hih kiva : ) saiks palautettua jo sen haasteen takasi ? : d

      Poista