maanantai 23. syyskuuta 2013

HAASTETTA KEHIIN !

Heipsan ! Viikot on ollut pelkkää tohinaa ja lisää on luvassa. Koeviikko lähestyy ja 2.jakso alkoi tänään, joka tarkoittaa mulle matikan opiskelua :( Viime viikolla olin kipeenä, mutta kohta oon taas kokonaan terve! Muuten en oo oikeen ehtiny tehä muuta kuin koulu juttuja ja katsomaan Gossip Girliä. Tän hetkisen kuulumisia on luvassa tällä kertaa haaste-postauksessa! Eli jonkun aikaa sitten sain taas tälläsen haasteen ja oon törmännyt näihin aikasemminkin, mutta jättänyt luonnoksiin kun oon niin huono vastailemaan tälläsiin. Nyt kuitenkin otin tavotteeks saada tän ASAP valmiiksi. Oon ehtinyt kirjoitella tätä jo muutaman päivän ja nyt se on vihdoin valmis. Blogin puolella tulee kerrottua niin vähän kuitenkin itestä kunnolla, kun vähäiset postaukset päivittelee aina vaan sen hetken kuulumisia, joten tässä vaihteeksi jotain erilaista :)
Postauksen kuvituksen isona auttajana toimi eri tumblr-blogit ja noista
 löytyikin aika paljon noiden faktojen kanssa yhteensopivia kuvia.

Kiitos haasteesta Sofille :)
"Haasteen tarkoituksena on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä,
joilla on alle 300 lukijaa. Haasteen säännöt:
1. Jokaisen haastetun tulee kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää myös vastata haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun täytyy keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Pitää haastaa 11 bloggaajaa, joilla on alle 300 lukijaa.
5. Haasteessa tulee mainita, kenet on haastanut ja kertoa se itse haastetuille.
6. Ei takaisin haastamista!"


11 faktaa

1. Pakko mielteenä ruuan laitto. Viihdyn keittiössä ja erilaisten ruokien kokeilu ja tekeminen on mulle sellanen, että teen sitä varmaan joka viikko. Välillä useemmin ja välillä harvemmin. Eniten oon kiinnostunut kasvis ruuista, joita tykkään itekkin syödä. 

2.Viha/Rakkaus suhde kouluun. Nyt kun peruskoulu on ohi, on parempi fiilis. Kun joku on tullut kysymään "No miltä nyt tuntuu kun se koulu on ohi?" vastaan usein että on helpompi hengittää. En tiedä miten se liittyy koko asiaan, mutta mulle on tullut se aina ekana mieleen ja toisena tietenkin, että nyt vasta opiskelu alkaa. Nyt ekassa jaksossa ehdin innostua tosi paljon englannin lukemisesta, johtuneeko vihdoin hyvästä opettajasta vai ihan jostain muusta? mene ja tiedä. Vaikka välillä ottaakin päähän kun joutuu tekemään ylimääräsiä tehtäviä molemmista kouluista päällekkäisyyksien takia, on tää loppujen lopuks tosi mukavaa!



3.  Ikuinen ongelma hiusten kanssa. En oo varmastikkaan ainut joka ajattelee näin. Vähintään kerran päivässä mietin "Pitäiskö näille tehä jotain?" - vastaus on kyllä, mutta toteutus on kaukana siitä. Oikeastaan en uskalla tehä näille mitään erikoista vaikka mieli tekisi, jos näin nyt voi sanoo. Eli tosiaan, haluisin tehdä välillä jotain tosi radikaalia näille, esimerkkinä Miley Cyrus.  Ja vaikka hiukset nyt kasvaa aina niin silti musta tuntuu, että alkaisin ehkä katumaan, joten tähän asti oon mennyt vaan eri ruskeen sävyjen vaihteluilla.

4.  Sosiaalinen media = elämäntapa. En tiedä puhunko pakkomielteestä vai vaan addictista, mutta kaikki sosiaalisen mediaan, nettiin, puhelimeen, facebookkiin, tumblriin, blogiin, instagramiin jne on mulle sellanen mitä mun on joka päivä saatava käyttää. Olin sitten keskellä metsää tai helsingin keskustassa. Itelle tulee tosi turvaton olo jo siitä, kun puhelin ei ole lähettyvillä. Ehkä kun joskus kasvan niin osaan olla hetken ilman sitä, mutta ainakaan toistaseks niin ei oo vielä käymässä :D

5. Tulevaisuus. Asia joka saa mut miettiin tosi paljon. En oikeen osaa odottaa siltä mitään erikoista, totta kai toivon että pystyn jatkaan opiskelua ja pysyn terveenä jne. En tykkää luvata mitään pitkälle ajalle, koska asiat muuttuu niin nopeesti hyvästä huonoon tai huonosta hyvään suuntaan ja yhtäkkiä kaikki voi olla ihan erilailla mitä oli aluks kuvitellu, joten yritän vaan elää päivä kerrallaan ja pysyä mukana tässä kaikessa mitä se ikinä tuokaan tullessaan. 

6.Musiikki. Se on ollut mun elämässä alusta asti. Sitä tulee kuunneltua joka päivä ja melkein koko ajan. Varsinkin iltasin mun on ihan pakko kuunnella musiikkia ennen kun alan nukkumaan. Musiikki mitä kuuntelen, kertoo musta yleinsä heti, mitä mun päässä liikkuu ja millanen fiilis mulla on. Mulla tulee yleinsä eri kappaleista jokin muisto mieleen ja tykkäänkin välillä ettiä jotain ikivanhoja biisejä youtubesta. Lempikappaletta mulla ei oikeestaan taida olla, hyviä biisejä tulee melkein joka viikko lisää ja oma suosikki vaihtuu sen mukaan. Ihan perus musiikin kuuntelun lisäksi oon suorittanut ensimmäisen ja toisen perustason tutkinnot viulun soitosta musiikkiopistossa. Enään en tosin soita, mutta nykyään ihan perus musiikin kuuntelu riittää mulle.  


7. Olen ihminen, joka stressaa ja miettii liikaa. Välillä tuntuu suoraan sanottuna siltä, että pää räjähtää! Oon kovin järjestelmällinen ja sen huomaakin jo kun katsoo mun  kalenteria. Kaikilla jutuilla on oltava kellon aika ja niitä vaan pakon omaisesti on noudatettava. Silti mietin aina ehdinkö saamaan kaikki valmiiksi, missä välissä ehdin tekemään tiettyjä juttuja, mitä jos en ehdikkään ja mitä jos tapahtuu sitä ja tätä. Välillä haluisin olla hetken miettimättä yhtään mitään ja tehdä jotain ilman, että rupean heti ajattelemaan "entä jos...".

8. Mielipiteet ympärillä olevasta maailmasta. Mulla on aina ollut omat mielipiteet aikalailla kaikestaJoskus kyllä mietin että "miten oon voinut joskus ajatella noin?", mutta ehkä se on vaan kasvamista pois sellasista ajatuksista. Ympäri maailmaa tapahtuu  paljon vääryyttä , kuten eri sodat eri maissa jne. Mutta musta kaikelle niille on kuitenkin jokin tietty tarkotus ja joku päivä jossain päin maailmaa alkaa tapahtua jotain hyvää. Mua myös paljon ärsyttää paisuttelut pienistä asioista(kuten amerikassa), Miley Cyruksen uusi musiikki video ja esiintyminen VMA:ssa, Cara Delevingnen tylsä asu jossain gaalassa jnejnejne ja lista vaan jatkuu. Ketä kiinnostaa? Tosin tää on vaan mielipide ja joitakin ihmisiä voi oikeesti kiinnostaa tollaset asiat, mutta mua ei ainakaan.

9. Rakastan yli kaiken olla vaan sängyssä. En jaksa lähteä yleinsä viikonloppuisin mihkään, vaikka välillä niitä menoja tuleekin. Mutta eniten tykkään olla vaan omassa sängyssä ja katsoa Gossip Girliä tai joitan leffoja. Aamuisin tekis mieli vaan jäädä nukkumaan ja löhöilemään omaan sänkyyn, mutta silti mä urhoollisesti aina nousen.


10.  Kun mietin numeroa kymppi tuli mulle sana erinomainen mieleen, johtuen koulun arvosanoista varmaankin. Sitten mulle tuli mieleen mulle tärkeä henkilö. Äiti. Vaikka en osaa välillä kertoa kaiken maailman juttuja, mitä ehkä pitäiskin niin silti. Mulle se on ymmärtäväinen ja juuri sellanen erinomainen, vaikka välillä tuleekin mutkia matkaan, mutta jos jotain ihmistä ihailen niin äitiä :)

11. Jokasen faktan kohdalla oon miettinyt kauan mitä kirjottaisin ja lopuksi sokerina pohjalla halusin säästää mulle kuiteski sen tärkeimmän asian eli ystävät ♥ Välillä mulla saattaa mennä huonosti joidenkin asioiden takia, mutta mulla on aina täällä joku, joka kävelee niiden kaikkien kamalien ajatusten läpi mun kanssa. Joku jonka kanssa saan nauraa vedet silmissä ja jonka kanssa on aina parempi fiilis. Mikään maailmassa ei pysty korvaamaan mun parhaita ystäviä ja toivottavasti te tiedätte että ootte mulle kaikista tärkeimpiä ! 




11 kysymystä

Kolme lempivaatekauppaasi?
HMMM.. Carlings, Cubus ja Zara :)

Missä näet itsesi kymmenen vuoden kuluttua?
Niin kun sanoin tossa aikasemmin niin en uskalla ajatella vielä niin pitkälle ! Mutta toivottavasti jossain kivassa työssä ehkä ulkomailla tai Suomessa. Ja että muutenkin kaikki asiat itellä olis suhtkoht hyvin.


Jos saisit syödä kuukauden ajan vain yhtä ruokaa, mitä se olisi?
Ruokana hmm.. vesimelooni tai kirsikkatomaatit!!

Lempitapasi rentoutua?
Urheilla, kuunnella musiikkia, hengailla kavereiden kanssa ja katsoa elokuvia omassa sängyssä :)

Kerro kolme asiaa mistä pidät itsessäsi?
Hiukset jotka kasvaa nopeasti, valmiiksi tummat silmäripset ja kolmatta en nyt keksi.

Missä kaikissa eri maissa olet käynyt ja lisäksi kerro yksi, johon haluaisit vielä ehdottomasti elämäsi aikana matkustaa?
Kreetalla, Turkissa ja Ruotsissa muutaman kerran. Haluisin käydä Iso-Britanniassa ja jenkeissä ehdottomasti vielä joskus !!

Katso oikealle. Mitä näet?
Tee mukin, joka on tyhjä :(


Jos sinun pitäisi asua samassa kaupungissa koko loppuikäsi, mikä se olisi ja miksi?
Joku suurkaupunki. Mieluusti jostain muusta  kuin suomesta/pohjoismaasta, muuten kaupungilla ei ole väliä. Ja siksi, koska ulkomaille muutto on yks iso haave ja suurkaupunki, koska ihmisten hälinä ja se kaikki mitä maalla ei ole, on mun juttu :)

Mitä urheilu merkitsee sinulle?
paljon kaikkea ! Se on sellanen viikottainen juttu vähintään ja tapa vähän tyhjentää päätä ajatuksilta ja saada hyvä fiilis itelle :)

Mikä asia tai tapahtuma on muuttanut elämääsi eniten?
Ei tuu ainakaan nyt mitään tiettyä juttua mieleen

Mitä teette mieluiten ystäviesi kanssa?

Nään nykyään aika vähän ystäviä vähäisen vapaa-ajan ja eri koulun takia, mutta aina kun nähdään niin katotaan elokuvia/sarjoja , istutaan iltaa ja kaikkea mahdollista mitä vaan mieleen tuleen!




11 kysymystä haastetuille

1. Tämän syksyn suosikkibiisi?
2. Kiinnostavin koulu aine?
3. Lempi ammatti, miksi?
4. Paikka jossa haluaisit käydä?
5. Minkä kodinkoneen ottaisit autiolle saarelle?
6. Paras kesäjätski?
7. Tylsin kirja?
8. Miten vietät mieluiten aikaasi?
9. Oletko tällä hetkellä onnellinen?
10. Paras iltapala?
11. Henkilö, kuka haluaisit olla?

Haastetut


Haaste menee seuraaville: VenlalleHelilleSinille ja Emilialle ! Olkaapa hyvä :) En ihan 11 haastettavaa keksinyt mutta kuitenkin. Tässä se sitten oli :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti