tiistai 28. toukokuuta 2013

Melkein ohi

Nyt suoraansanottuna vähän vituttaa.

Mun rakas kaksvuotinen tietokone rupes lagailemaan kun yritin hienosti puhelimesta siirtää Kuortane kuvia koneelle, joten nyt varmaan kaikki on kadonnu myös koneelta että puhelimesta, mene ja tiedä.. Eli Kuortaneella en ehtinyt tosiaan paljon kantaa mukana kameraa ja en oikeen puhelintakaan, mutta onneks löysin muutaman kuvan lagailusta huolimatta. Noh jokatapauksessa parempi vähän ku ei mitään.

Eli viime viikon maanantaina aamulla lähettiin luokan kanssa bussilla kohti Kuortaneen Urheiluopistoa. En ollu aikasemmin ollu siellä ja olinki tyytyväine luokan valintaa, kun haluttiin just sinne. Vikoina iltoina ennen lähtöä ajattelin että noista päivistä tulis kummiski iha tylsät, siellä ei ois mitään kivaa ja sää olis huono, mutta toisin kävi ! Menisin Kuortaneelle heti uudestaan samalla porukalla. Eli tosiaan maanantaina kun oltiin päästy pelipaikalle niin saavuttiin meijän rantamajalle, jossa yövyttiin ja meillä oli kaikilla omat pienet huoneet kavereiden kanssa ja mulla ja Lindalla oli yhteinen kolmenhengen huone, joka oli iha kiva ja ikkunasta näki suoraan kaikille taloille ja Eppula puffetiin, jossa käytiin aina syömässä. Alotettiin leiri FunBattle-peleillä. Kuortaneen urheiluhallissa saatiin pukee päälle tarraliivit ja pelailu sai alkaa. Nimi ei sanonu mulle ensin yhtikäs mitään ja oltiinki naureskeltu kauan, että mitäköhän jännää on luvassa, mutta leirikoulun jälkee mietittynä toi oli yksiä kivoimpia juttuja mitä ehittiin tekemään. Loppu päivä jatku DiscoHipHopin ja frisbeegolfin merkeissä. Meillä oli myös yllättävän paljon vapaa-aikaa, joka toi mulle ainakin itelle sellasen rennon fiiliksen koko leirille, eikä leirikoulusta jääny sellanen liian "tiukka" fiilis.

Tiistaina päivä alotettiin jalkapallolla, jota pelattiin eri tyyleillä. Jalkapalloilun jälkeen meillä oli normaalisti ruokailua ja vapaata jonka jälkeen laji vaihtuikin jousiammuntaan. Ensimmäiset ajatukset jousiammunnasta tais olla että mitä vittua tämmönenki ihme laji on laitettu tänne listalle ja kuka tätä oli toivonu, mutta totesin että ennakkoluulot oli ihan turhia, koska se oli itseasiassa ihan mukavaa, varsinki kun otettiin lopussa pientä leikkimielistä kisaa. Jousiammunnan jälkeen meillä oli taas ruokailua, niinku aina kaikkie urheilujuttujen jälkeen. Naureskeltiin että leiri oli syömisleiri ja siltä se vähä tuntuki, kun normaalisti oli tottunu pienee ruokamäärään ja nyt oltiin menossa melkein jokatoinen tunti syömään, mutta olisin varmaan kyllä kuollu nälkään ilman sitä ruokamäärää, koska siellä kyllä kulutti kaiken minkä söi, ellei enemmänki. Syömisen jälkeen oli meillä seinäkiipeilyä, jota olin ite varmaan odottanu eniten (heti sumopainin jälkeen)  ja sitten sulkapalloa. En ollu seinäkiipeillyt varmaan koskaan ennen ja mua tietenki jännitti kamalasti. Petyin kyllä vähän , kun kiipeily ei ollutkaan mun juttu, vaikka niin luulin tai sitte vika oli niissä seinissä :D Pakollisen ohjelman jälkeen mentiin  kuortaneen uimahalliin vesijuoksemaan Lindan kanssa ja loppu ilta oli vapaata.

Keskiviikko oli viiminen kunnollinen päivä leirikoulua ja aika tuntu juoksevan iha liian hurjaa vauhtia. Tunnit kotona tai koulussa menee aina niin hitaasti, mut sit ku on jotain kivaa niin aika menee aina tosi nopeesti. Noh viimisestä päivästä huolimatta aamupalan jälkeen alotettiin keskiviikko sumopainilla. Oon ihan aina halunnu kokeilla sellasta isoo pukua ja "sumopainia" ja nyt vihdoin sain toteutettua yhen haaveista. Se oli ihan huippua, vaikka ns. peli-aikaa oli vaan 2 minuuttia niin se tuntu yhtäkkiä kymmeneltä, koska siinä väsähti niin nopeesti. Sumopainin jälkeen meillä oli norsupalloa, ite en ainakaa eka tienny mitä oli luvassa, mutta se olikin jalkapalloa jumppapallolla. Norsupalloilun jälkeen mentiin pelaamaan vapaa-ajalla pingistä muutaman uuden kaverin kanssa ja sen jälkeen meillä olikin keilausta. Keskiviikko illaks oltiin varattu rantasauna ja grillikatos, jossa vietettii yhteistä aikaa luokan kanssa vähän rauhallisimmissa tunnelmissa. Ja koska kello oli vasta niin vähän niin saatiin pitää loppuilta vapaana ja oltiinki sitte vaan muutaman kaverin kanssa istuskelemassa iltaa.

Leirikoulupäivinä jotkut oppilaat sai aina iltasin kertoo päivän kulusta koulun nettisivuille. Alku viikon tarinat löydät tästä ja mä sain kirjottaa vikasta aamusta ja Tuuri reissusta eli torstaista joka meni näin:

"Viimeisenä iltana saimme olla hereillä normaalia pidempään. Osa oppilaista ihaili kaunista rantamaisemaa, höpötteli ja vaihtoi päivän kuulumisia. Nukkumaan piti silti mennä, koska aamulla olimme lähdössä kotiin päin. Puoliunessa vähän kahdeksan jälkeen kävelimme viereiseen Eppula Buffetiin aamupalalle, jossa Ilveksen jääkiekkoilijat olivat syömässä.

Aamupalan jälkeen pakkailimme viimeisiä tavaroita ja kotiin lähtö läheni. Päivät leirikoulussa olivat menneet niin nopeasti ja mukavasti, että aamulla piti tarkistaa puhelimen kalenterista, oliko oikeasti jo torstai. Kun tavarat oli pakattu, saapui pihaan kaksi pientä bussia, luokka jakautui kahtia ja lähdimme kohti Tuurin kyläkauppaa.

Tuuriin saapuessa luokallemme pidettiin Tuurin historiasta esittely, jonka lopuksi saimme lipukkeet viereiseen kahvilaan, josta saimme noutaa kahvia tai kaakaota. Tuurissa vietimme noin kolme tuntia, jonka aikana ehdimme osteskelemaan sitä sun tätä ja käymään syömässä kaupan sisällä olevassa pizzeriassa. Tuuri oli niin suuri, että kaksi tuntia ei meinannut riittää ostoksille. Onneksi kaupan henkilökunta oli niin ystävällistä, että apua sai tarvittaessa. Kellon lyödessä yhtä kokoonnuimme bussien eteen ja kotimatka sai alkaa.

Matkalla kotiin saimme muistella takana olevia Kuortaneella vietettyjä leirikoulupäiviä. Rantamajamme sijaitsi hyvällä paikalla veden läheisyydessä, sää oli mitä mahtavin, ruoka oli yllättävänkin hyvää ja kokonaisuudessa leirikoulu oli mennyt erittäin hyvin tai niin hyvin, kuin 9B:llä aina meneekin. Parhaiten itselläni mieleeni jäi sumopaini, Fun Battle - pelit, seinäkiipeily ja tietenkin Ilveksen jääkiekkoilijat. Toivottavasti edessä olevat viimeiset koulupäivät sujuvat yhtä hyvin kuin tämä leirikoulu."

Koko leirikoulu meni tosiaan tositosi nopeesti ja torstai iltana pitikin suunnata jo vikaan jalkapallopeliin. Perjantaina en tainnu oikeen tehdä muuta, kun käydä koulussa ja olla kavereiden kanssa ja koko viikonloppu meni aikalailla samalla kaavalla eli taisin vaan ottaa aurinkoo koko viikonlopun ja polttaa ihoa :( Eilen mulla oli edessä peruskoulun viiminen inhottava maanantai aamu ja tasan viikon päästä oonki jo kesälomalla. Loma suunnitelmia ei oikeen jostain syystä vie oo yhtään, mutta en oikee osaa ajatellakkaan niin pitkälle, muutakun että odottelen innolla ja kauhulla pääsykokeiden vastauksia !! Tänään tiistaina oli tavallaan vihonviiminen koulupäivä vaikka "pkj" näyttää kolmea niin huominen menee koulurockin parissa, torstai aamulla suuntana särkänniemi ja perjantaina onkin jo kauan odotettu ysipäivä, josta lisää lähempänä. Ja muutaman päivän päästä onki jo päättötodistus kädessä ja koulut ohi. Sitte alkaaki se oikee opiskelu, mut sitä en vie aijo murehtia toivottavasti ennenku ens elokuussa !

Vaihteeks oli tällänen pitempi postaus, kun oli nii paljo kaikkee kerrottavaa.
 Aamulla vuoden ensimmäinen ysin aamu ja saan vihdoinki nukkua reilu puolituntia pitempään ♥